2014/11/24

La fuga de Logan


Liburu zaharren denda horietako batean sartu, paper irakurriaren usaina arnastu eta, prezio merkean, altxor txikiak edota altxor bitxiak topatzeko aukera ugari dago.
La fuga de Logan. Bi euro. Gauari tartetxoren bat lapurtzeko liburu egokia.

 Zergatik La fuga de Logan?
Txikitako oroitzapenen artean, hor nonbait, La fuga de Logan izeneko filma iltzaturik geratu zitzaidan.
Oroitzen naiz film hark harritu ninduela eta esan daiteke zientzia fikzioarekiko zaletasuna piztu zidala, Star wars saga ezagutu baino lehen, era xumeago batean, gainera.

Orain, distantziak ongi neurtu behar dira, jakina, eta ordudanik ez dut berriro film hura ikusi.
Beldur naiz eta momentuz behintzat uste dut ez nagoela prest. Ez nago prest nire oroitzapen hura izorratzeko, ez horixe. Halere, jakin badakit, egunen batean tentazioari ezin eutsi eta berriro ikusi egin beharko dudala.


 Baina bitartean liburua erori da nire eskuetan. Bi euroren truke. Filma ikusi bai, baina liburua ez nuen bere garaian irakurri, beraz, egun hauetan irakurtzeari ekin diot.
Filma egiteko orduan eleberri honetan oinarritu ziren (nahiz eta lizentzia ugari hartu), beraz, kuriositate handia neukan.
Distopia horietako bat da, planteamendu interesgarria egiten diguna: 
etorkizuneko gizarte batean mundua gainpopulatua dago eta hori kontrolatzeko 21 urte besterik ezin da bizi.
 21 urte betetzean hiltzen dute jendea, oso era zibilizatuan, herriak onartuta, ulertuta. Beraz, boluntarioki doaz hiltzera, lo sakonera.
Baina batzuek, noski, ez dute onartuko eta ihes egiten saiatuko dira, Santuario bila, leku mitiko bat non jendea (iheslariak) askoz urte gehiago biziko da... Edo hori esaten dute.
Baina bijilanteak adi daude, iheslariak jarraitu eta hiltzeko. Sistemak iraun behar du eta ezin dira iheslariak onartu. Eta Logan, gure Logan, bijilante, madero horietako bat da...



Eleberriak bere akatsak ditu, jakina. Pertsonaiak oso oso planoak dira. Haien buruetatik pasatzen dena ez dugu apenas ezagutzen eta pena bat da, zeren eta horrek irrikan uzten gaitu.
Landu gabeko aukera ugari geratu dira bidean.

Eszena batzuk oso sinpleak dira, oso azalekoak. Baina istorioa eta planteamendua interesgarri samar egin zaizkit. Eta erresoluzioa, bukaera, ere ona iruditu zait.

Abenturatxo bat, besterik ez da La fuga Logan. B serieko entretenimendua, usain zaharra duen eleberri bat, distopia posible horietako bat. Zientzia fikzio modernoaren aitzindari izan daitekeen lana.

Eta gainera, eseraldi batean irakur daiteke. Hamar atal labur. Atzetik aurrera zenbatuta.

Ni gustora geratu naiz. Agian orain bai,  agian orain filma berriro ikusteko prest nago.
Serie ere egin omen zuten eta, adi! diotenaren arabera, remake bat ari dira prestatzen! Ai, ai, ai... Eutsi Logan, eutsi!!!!



No hay comentarios: